Actieve Vrijgezellen

Wat is leuker dan gezellig samen actief zijn? Sportieve bruiden en bruidegommen zullen blij verrast zijn met een actieve invulling. Misschien kunt u een stille wens van bruid of bruidegom vervullen: een parachutesprong, abseilen of bungee-jump bijvoorbeeld.

Voor liefhebbers van beachvolley, skiën of klimmen zijn deze activiteiten ook indoor te organiseren. Maak een bruidteam en een bruidegomteam en laat de geliefden tegen elkaar strijden. Met een zelf bedachte versie van ‘Spel zonder Grenzen’ of een spectaculaire ‘Bachelor Olympics’ bijvoorbeeld. Inspiratie voor een Bachelor Olympics doet u op bij het VanHarte Olympische Feest voor Volwassenen.

Er zijn ook veel kant-en-klare arrangementen beschikbaar op de feestmarkt. Bijvoorbeeld om te leren kruisboogschieten. Of om kennis te maken met een sport, bijvoorbeeld tijdens een golf clinic of introductiecursus duiken. Hieronder leest u de ervaringen van andere VanHarte-bezoekers.

Tour de Deux Chevaux

Jolanda: “Toen mijn beste vriendin ging trouwen zijn me met haar vrijgezellendag gaan toeren in lelijke eendjes. Onderweg lekker picknicken en boogschieten! Niet duur, heel origineel en alles wordt voor je geregeld. Echt super. Je gaat met zijn vieren in 1 eend. Met een routebeschrijving kom je langs de mooiste plekjes van het Land van Maas en Waal. Er is begeleiding (mocht er een auto stuk gaan). Onderweg zijn er een aantal stops mogelijk met wijn en escargot proeven, een paardenmelkerij, een picknick, kunstschilderen, schermen of boogschieten. O ja, je moet ook twee keer met de pont de Maas over. De hele middag zijn we op pad geweest (van 12:00 tot 18:00) en aan het einde konden we nog jeu de boulen.”

Een drukke dag

Audrey: “Ook mijn vrijgezellenfeest was onvergetelijk. Bij Mac Donalds kreeg ik eerst een kinderfeestje. Ik moest zelf een hamburger bakken. Hiervoor kreeg ik een diploma. Het personeel van Mac Donalds deed net alsof ik een kind van 8 was. Schitterend! Daarna gingen we naar een boerderij. Ik moest eerst een koe met de hand melken en daarna diverse koeien machinaal melken. Hierna gingen we een lasergame spel doen met twee groepen.Ondertussen moest ik nog diverse vragen beantwoord krijgen in mijn schriftje. En daarbij moest ik ook nog sponsjes verkopen. Deze sponsjes waren op een jas gespeld.

Na een gezamenlijk etentje met mijn vriendinnen ontmoette ik ‘s avonds mijn
man in een café. Wij moesten de eerste dans oefenen voor onze vrienden. In het café moesten we ook meedoen aan een karaokeshow. Hierna werden we apart meegenomen in auto’s en reden we naar het huis van familieleden. Hier moesten we een tentje opzetten en het luchtbed oppompen. En jawel, we moesten buiten in de tuin gaan slapen. Het was reuzeleuk en de dag erna hebben we samen met nog enkele vrienden een heerlijk ontbijt gekregen.”

Kano, step en mountainbike

Judith: “Kanovaren en steppen in omgeving Doetinchem, wijnproeven in Terborch en vervolgens eten in dezelfde plaats. We hebben overnacht in een kampeerboerederij in de omgeving. De volgende dag gingen we mountainbiken naar ‘s Heerenberg, waar we een high-tea hadden in een kasteel. Hier gaven we de bride-to-be een kwartetspel met van iedere vriendin een haarlok, zoen, foto vriendin en foto vriendin+vrijgezel.”

Op de Solex

Connie: “Mijn vrijgezellendag bestond uit een dagje op de Solex door Noord-Holland. Twee van mijn vriendinnen hebben me opgehaald en we zijn naar Hoorn gereden. Hier hebben ze via via drie Solexen geregeld en zijn we naar Enkhuizen gereden. Ik had een papegaaienoutfit aan. Onderweg in de tuin van de moeder van een vriendin hadden we een vreselijk luxe lunch (wijn, verse broodjes, kaarsen). Vanuit Hoorn gingen we met de stoomtrein terug.

Ze hebben me nog gedumpt bij een tankstation waar ik door iemand zou worden opgehaald. Dit vond ik natuurlijk minder, maar mijn vriendinnen hadden grooooote pret. We hebben in Amsterdam gegeten (waar we ook wonen). Ze hebben me ook nog wijsgemaakt dat ik nog moest bungee jumpen. Moet erbij zeggen dat we ook vreselijk mooi weer hadden. Met 31 graden op de Solex was erg lekker!

Zinkend schip

Raymond: “Met het vrijgezellenfeest voor de (toen nog) aanstaande man van mijn zus zijn wij gaan kanovaren op de rivier de Linge. Dit was niet zomaar kanovaren, want de bruidegom moest plaats nemen in een zogenaamde ‘blunderboot’. Dit hield in dat hij met een rubberbandje om zijn middel plaats moest nemen in een kano die lek was, zodat deze langzaam maar zeker vol liep met water. Ook moest hij peddelen met gebroken roeispanen. De overige deelnemers kregen gewone kano’s en konden het de bruidegom dus nog eens extra moeilijk maken. Nou ik kan jullie verzekeren dat de bruidegom aan het eind van de dag totaal gesloopt was en een dag heeft beleefd die hij niet snel zal vergeten.”

Gered!

Marc: “Ga met de Nederlandse reddingsbrigade een cursus drenkelingen redden doen. Hierbij ga je onder leiding van de Nederlandse reddingsbrigade (Bloemendaal) met speedboats de zee op (iedereen mag zelf varen). De nietsvermoedende bachelor wordt midden op zee het water in gedonderd (met reddingsvest en wetsuit), waarna hij/zij wordt gered.”

‘Country and Western’-sfeer

Wendy: “Wij hebben laatst een heel leuk vrijgezellenfeest gevierd in ‘Country and Western’-sfeer. We gingen eerst een rondje rijden met de huifkar en de aanstaande bruid had een hele mooie rode jurk aan en een hoed op. Daarna koffie met gebak. Toen naar het spelletjesbos in Olland (sint Oedenrode). Daar hebben we ons kostelijk vermaakt met oud-Hollandse spelletjes. ‘s Avonds zijn we met jongens en meiden bij elkaar gekomen en hebben de achtertuin van het aanstaande bruidspaar omgebouwd en versierd met maiskolven, een kampvuur en pakken hooi om op te zitten. Gezellig met muziek, dansen en een country-zanger. De jongens waren overdag in de kano gestapt en hadden bij dierenpark de Vleut in Best een speurtocht gehouden.”

In stijl

Marielle: “Het is leuk om je vrijgezellenfeest aan te laten sluiten op de voorgenomen huwelijksreis. Zo gingen wij een dagje skiën op een overdekte skibaan en was onze huwelijksreis een wintersportvakantie.”

Wadlopen en fietsen

Christina: “Wij gingen wadlopen naar Ameland met een hele groep vrienden. Dat was echt te gek! ‘s Morgens moesten we voor dag en dauw in Holwerd zijn. Vanaf daar liepen we samen met een gids door het slik en water naar Ameland. Toen we daar aankwamen was het nog vroeg. We hebben ons afgespoeld in de zee, lekker op het strand gelegen, door de duinen gefietst op een tandem, en gebarbecued. Daarna weer met de boot terug. Heel erg geslaagd!!!!!” (foto: Christina)

Activiteitenpark

Nadja: “Ik had weer eens het genoegen om een vrijgezellenfeestje te organiseren. Dit keer hebben we een actieve dag gehad. We zijn naar het activiteitenpark ‘Wilgenweard’ geweest. Het ligt in Nijverdal (vlakbij Hellendoorn). Wij hebben daar gekanood, kratje gestapeld, door een riooldoolhof gekropen en een kompastocht gedaan. Maar er is nog veel meer te doen.”

Polderpret

In De Kwakel en in Woerden worden ‘PolderSporten’ georganiseerd. De gasten kunnen dan bijvoorbeeld slootjespringen of modderkruipen. Prijzen liggen rond de 12 euro per persoon.

Op jacht

Sintio: “Gladiator Sports in Almere organiseert speciaal voor vrijgezellenfeesten de ‘Piggy-hunt’. Een heel leuk spel waarbij de aanstaande bruid of bruidegom een “roze knorrenpak’ aankrijgt, waarna de jacht kan beginnen.

Ron: “Paintballen en barbecuen in Almere bij Gladiator Sports. Een geslaagd begin van ons  vrijgezellenfeest met zeven man.”

Kano en tandem

Cindy en Chris: “Kanovaren en tandem fietsen in de Kempen. Rofra organiseert het programma ‘peddel en pedaal’.”

Fietscafé

Zwier:” Het Fietscafé is een rijdend kroegje voor maximaal vijftien personen. ZIj bewegen het geheel voort met trappers. Niet alle gasten hoeven te fietsen. Het Fietscafé is voorzien van acht trapstellen, dus u kunt af en toe van plaats wisselen. Ook moet er iemand sturen en zorgt de beste biertapper voor het goudbruine vocht. Onder het genot van een koel pilsje en uw eigen favoriete muziek, fietst u met vrienden, kennissen, familie of collega’s waarheen u maar wilt….”

Kort allerlei

• (Anoniem): “Ga bij een boer koeien of geiten melken en de stallen uitmesten.”
  • Shimrit: “Ga eens steppen in Amsterdam”
  • Francis: “Waterskiën of een skeelercursus.”

Parachutespringen

Sylvia: “Mijn dag begon met een (tandem)parachutesprong, als symbolische oefening voor de grote sprong. Hiervan krijg je ook een certificaat als bewijs. Voor de lunch zijn we gezellig gaan picknicken. ‘s Middags stond er een tekenles op het programma, maar dan wel met een naakte man (!) als model. Hierna werd er een groepsfoto gemaakt. Tenslotte zijn we naar Den Haag gereden. Hier hebben we gegeten en tot diep in de nacht gefeest.”

Puzzelen en smullen

Dominique: “Op mijn vrijgezellendag volgden we een puzzeltocht door Amsterdam bij Puzzle Amsterdam. Dat was heel leuk. Daarna gingen we naar een proeflokaal, lekkere drankjes proeven. Tot slot naar Dragshow restaurant ´t Sluisje. Hartstikke leuk.”

Vanharte

Vanharte is de grootste en meest bekende feestsite van Nederland. Bij ons vind je informatie over alle bekende en minder bekende feestdagen en feesten.