In de Vanharte HuwelijksFeestPlanners en in andere bruidsrubrieken op VanHarte zeggen we steeds dat u als toekomstig bruidspaar uw eigen stempel op uw grote dag moet drukken. In de meeste gevallen doet u het niet nog een keer over. U wilt van deze speciale dag dus een topfeest maken.

 

De gasten leveren een hele belangrijke bijdrage aan een mooie trouwdag. Achter de bruiloftsgasten schuilen mensen met hun unieke persoonlijkheden. Mensen met voorkeuren, afkeuren en eigenaardigheden. Mensen die u graag wilt betrekken in deze voor u zo bijzondere gebeurtenis. En waar u ook rekening mee wilt houden.

 

Hoe bereikt u de balans tussen uw persoonlijke wensen en optimaal plezier voor uw gasten? Dit is geen eenvoudige opgave. Maakt u zich echter niet te veel zorgen. Het is bijna onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. Naar dit ideaal hoeft u niet te streven. Maar met creativiteit, inlevingsvermogen en de VanHarte Gastentips komt u een heel eind!

 

VanHarte Gastentips

 

Een feest voor alle leeftijden

Mogelijk verwacht u veel kinderen tijdens de receptie. Met het inhuren van een clown, poppenkast en/of oppas doet u zowel de kinderen als de ouders een groot plezier. U kunt ook een tafel inrichten waar kinderen kunnen tekenen, kleuren of kunnen worden voorgelezen. Wederom begeleid door capabele mensen.

 

Voor oudere gasten is het misschien een idee om tijdens het avondvermaak een aparte ruimte in te richten waar ze rustig kunnen zitten. Met rustige muziek, een open haard en – voor de liefhebbers – fotoboeken uit de jeugd van het bruidspaar.

 

Muziek & Dans – voor elk wat wils

Let er bij de keuze van uw feestband op dat deze een zo breed mogelijke muzieksmaak aanspreken. Zeker als u wilt dat uw gasten massaal de dansvloer onveilig maken. Tijdige adempauzes voor band en gasten helpen om het lang swingend te houden. Het is ook leuk om de gasten met een enquêteformulier bepalen wat de laatste drie nummers zijn die worden gespeeld. U kunt ook een danswedstrijd organiseren of zelfs een (salsa)dansleraar inhuren om uw gasten te vermaken en stapjes bij te brengen.

 

Speciale optredens


Misschien zijn er in uw familie- of vriendenkring mensen met speciale talenten. Een nicht die prachtig kan zingen, een oom die gedichten voordragen tot kunst heeft verheven of een virtuoos pianospelend broertje bijvoorbeeld. U doet uw gasten vast een plezier met dit persoonlijke entertainment.

 

Passende kleding

De kleding van de gasten vormen een belangrijke bijdrage aan uw (thema)bruiloft. Hiervoor kunt u een kleedkamer op de feestlokatie plaatsen. Hier vinden uw gasten accessoires en kledingstukken die ze nodig hebben om zich volledig in de stijl van het thema te verkleden. Op deze manier jaagt u uw gasten ook niet onnodig op kosten. En maak er geen probleem van als iemand niet wil verkleden.

 

Uw gasten vastgelegd

Plaats tijdens het diner en/of het feest wegwerpcamera’s op tafel. De bedoeling is dat uw gasten elkaar fotograferen. Dat levert veel leuke, onverwachte en spontane kiekjes op. Natuurlijk kunt u daarnaast ook een ‘officiële’ bruidsreportage laten maken. Ook leuk is het om een ruimte in te richten waar uw gasten hun hartenkreten op video laten vastleggen. Ook kinderen vinden dit prachtig. Voor u als bruidspaar levert het in elk geval een mooie blijvende herinnering aan uw grote dag op.

 

Aanspreekpunt en informatie voor gasten

De ceremoniemanager is uw gastheer of -vrouw op de huwelijksdag. Bespreek uw wensen uitgebreid met hem of haar door. Organiseert u een heel grote bruiloft, dan is een extra ceremoniemanager of een ceremonieteam geen overbodige luxe. Wees in dat geval extra duidelijk over de taakverdeling. Zorg ook dat de communicatie richting gasten duidelijk is. Wanneer kunnen ze het bruidspaar feliciteren, de cadeaus aanbieden of hun stukje opvoeren. Hoe ziet de tafelschikking eruit. Wat is de route tussen de diverse trouwlokaties, is er tussendoor gelegenheid om om te kleden? Goed geïnformeerde gasten voelen zich prettiger!

 

Verre Gasten

Voor gasten die ver moeten reizen om uw bruiloft te bezoeken, dient u te zorgen voor accommodatietips. Met daarbij een goede routebeschrijving naar de trouwlokatie. Helemaal attent is het om een chauffeur te regelen voor uw gasten. Of u de accommodatie ook betaalt, is aan u en uw budget.

 

Maak er een gastvrij trouwfeest van !